piątek, 23 grudnia 2011

Zapach pierników i magia czerwieni...

Goździki, cynamon, imbir... - mieszanka tych zapachów zawsze kojarzy mi się ze świętami Bożego Narodzenia.

Dzisiaj chciałabym się z Wami podzielić przepisem na przepyszne pierniczki. Receptura pochodzi z magazynu Martha Stewart Living i od 4 lat piekę je krótko przed świętami. Zaleta jest taka, że nie trzeba czekać "aż pierniczki dojdą" i staną się chrupkie a ich smak jest rewelacyjny!!!






nie wiem czemu obraca mi to zdjęcie...???

PIERNIKI  Z  MELASĄ

5,5 szklanki mąki
łyżeczka sody oczyszczonej
1,5 łyżeczki soli
4 łyżeczki zmielonego imbiru
4 łyżeczki zmielonego cynamonu
1,5 łyżeczki zmielonych goździków
łyżeczka świeżo utartej gałki muszkatołowej
240 g masła
1 szklanka brązowego cukru
2 duże jajka
1,5 szklanki melasy

1. Mąkę, sodę, sól i przyprawy wymieszać
2. Utrzeć masło z cukrem na puszystą masę. Nadal ubijając dodać jajka a następnie melasę. Zredukować obroty miksera do min. i powoli wsypać mąkę wymieszaną z sodą, solą i przyprawami. Po dokładnym wymieszaniu składników, podzielić ciasto na 3 części i odstawić do lodówki na min. godzinę.
3. Pergamin szczodrze wysypać mąką. Rozwałkować ciasto na grubość ok. 0,5 cm i wstawić do zamrażarki na ok. 15 min.
4.Wykroić pierniczki i ponownie wstawić do zamrażarki na ok. 15 min.
5. Nagrzać piekarnik do 180 st. C i piec przez ok. 10 min. - pierniczki powinny być chrupiące ale nie za ciemne.

Chcąc uzyskać łagodny smak i złoty kolor pierniczków zamiast 1,5 szklanki melasy można dać 1 szklankę miodu i 0,5 szklanki melasy. Piekę zawsze dwie wersje:-)
Po ostygnięciu należy przechowywać pierniki w szczelnym pojemniku/słoiku.
Oczywiście można udekorować lukrem lub czym kto lubi ale ja preferuję "golasy":-)




Co do dekoracji zupełnie nie mogłam w tym roku wpaść w klimat. Nie ma więc żadnego fiku-miku:-)



Ramkom na zdjęcia dorobiłam passe-partout używając serwetki z motywem świątecznym. Dodałam również napis Merry Christmas i zawiesiłam gwiazdki choinkowe. Skarpety uszyte w poprzednim roku:-)




Zmieniłam zazdrostki na biało-czerwoną kratkę i dla równowagi uszyłam białą zasłonkę:-)



Nie mogło zabraknąć serduszek:-)





Świąt dodałam też lampie szyjąc jej nowy abażur - ze starej koszuli of course!!!:-)




Akcenty w podusiach, czerwony pled z białe grochy, iskierki choinkowych lampek i ... można z rodzinką leniuchować!!! Czego i Wam życzę!


26 komentarzy:

  1. alez u Ciebie ślicznie i bardzo bardzo przytulnie, szczególnie w pokoju gdzie stoi choinka:-) kuchnia tez cudna:-) pozdrawiam i cudownych , rodzinnych Świat Ci życzę;-))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, jak pięknie u Ciebie:))abażur jest rewelacyjny:))
    Zdrowych, pogodnych Świąt życzę:)
    buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Klimat u Ciebie wspaniały!!! Pięknie się świątecznie zrobiło...
    Pozdrawiam i Wesołych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja tez robie pierniczki Marty Stewart (w tym roku nie zdarze, bo jestem opozniona przez ten wirus zoladkowy). Gdzie kupujesz melase Madziu? Ja przywiozlam jeszcze troche z Kanady, ale jak mi sie skonczy, to nie wiem gdzie kupowac.
    Dekoracje piekne. Troszke czerwieni i od razu robi sie wesolo i przytulnie.
    Zycze Ci pieknych swiat, radosci, relaksu i spelnienia planow w 2012.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wesołych świąt! Dekoracje śliczne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ ślicznie, zapach pierników czuć aż u mnie ;) Śliczne wnętrza - kuchnia i pokój :)
    Wspaniałe świąteczne dekoracje. Podziwiam! :)
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wesołych Świąt życzy Magda z Rodziną

    __________(█)
    _______██████
    _____ ████████
    ___███████████
    ___ (░░░░░░░)░░░)
    ___(░(░█░░█░)░░░)
    __ (░░(░░●░░░)░░░)
    __ (░░░░◡░░)░░░░)
    _██(░░░░░░░░░░)██
    _███(░░░░░░░░░)███
    ████ ██(░░░)██ ████
    ████ █████████ ███
    ████ ████░████ ███
    (░░)_ ▓▓▓▓▌▓▐▓▓▓_(░░)
    (██) ███████████ (██)
    _____█████░█████_▓▓▓\
    _____█████-,█████▓▓▓▓▓)
    _____█████-,█████▓▓▓▓▓)
    ___(░░░░░░)(░░░░░) ▓▓▓▓)
    ______(███)_(███)▓▓▓▓▓▓)
    ____ (████)_(████)▓▓▓▓▓)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale pięknie!
    Radosnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  9. Napracowałaś się Madziu:) Efekt cudny:) Bardzo przytulnie i świątecznie:) Dużo dobrego w przyszłym roku!
    Ściskam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne świąteczne klimaty u Ciebie!
    Radosnych Świąt!!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie u ciebie, wprost bajecznie! Zdrowych i pogodnych świąt!! :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Zdrówka, radości i spokoju życzę!

    OdpowiedzUsuń
  13. Abażur pzepiękny!!!! a pierniczki koniecznie muszę wypróbować .. Cudownego ostatniego błogiego dnia Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo Wam dziękuję za życzenia. Po świętach w gronie rodziny przyszedł czas na odwiedziny u Was:-) Za chwilkę wpadam do Was w gości:-)

    Zosiu - z kupnem melasy faktycznie jest trochę problemu. Spróbuj w delikatesach. Polecam w tym temacie "Piotra i Pawła" - zawsze tam udaje mi się zdobyć melasę.

    Kachna - Kasiu a poznajesz swój wianuszek z czerwonego mchu...:-)? Ach - i oczywiście wiklinowy też z Twojego sklepiku. Dodałam mu tylko koronkę:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudowne i tak bardzo moje te klimaty :). Pozdrawiam. (mieszkanka: blisko Piotra i Pawła ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo u Ciebie miło i przyjemnie

    OdpowiedzUsuń
  17. Madziu! Poznaję oczywiście :) Cieszę się bardzo, że znalazły miejsce w dekoracjach świątecznych Twojego pięknego domu:)pozdrawiam Cię bardzo serdecznie i dziękuję bardzo za życzenia!

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam w końcówce roku 2011!!!
    Kamienie bądź cegły w towarzystwie drewna wywołują przytulne odczucia. Tak ciepło i przyjemnie u Ciebie, że miło pozaglądać czasem...
    Muszę włączyć swoją mobilizację i reaktywować własne wypociny:))
    Póki co lubię zajrzeć tu i tam...
    ściskam!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. kochana wszystkiego dobrego w nowym roku!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  20. MUSISZ SPRAWDZIĆ SWÓJ KOMPUTER:))...PRZY POŁACZENIU Z TOBĄ WYSKAKUJE MI ZAGROŻENIE KONIEM TROJAŃSKIM(WIRUS)...ALE PRZEDE WSZYSTKIM ZAKOCHAŁAM SIE TWOICH SZAFKACH KUCHENNYCH:)))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie tu u Ciebie! pozwoliłam sobie dodać Twojego bloga do listy moich ulubionych blogów z inspirującymi wnętrzami. Cudna kuchnia a Twoimi pracami jestem zachwycona:)

    Pozdrawiam serdecznie w tym Nowym Roku i życzę pomyślności:)

    OdpowiedzUsuń
  22. ależ u Ciebie ładnie.. te lniane kwiaty z poprzedniego posta wykorzystałabym jako broszkę.

    niedawno dołączyłam do blogowego świata, nieśmiało zapraszam do siebie..
    http://home-znaczy-dom.blogspot.com/
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Przyciągnęły mnie do Ciebie te cudne przemiany europalet. Nie wiem, jak to się stało, ze dopiero teraz odkryłam Twój blog.
    Jestem zachwycona !!
    Zostaję.

    Pozdrawiam serdecznie !!!

    Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę Beatko i zapraszam.
      Interesujących nas miejsc w sieci jest tak dużo, że musielibyśmy cały dzień nad tym spędzać a przecież jest tyle ciekawszych zajęć...:-) Dobrze, że w jakiś dziwny sposób "na siebie wpadamy":-)
      Pozdrowionka Magda

      Usuń
  24. fajna, zdrowsza wersja pierniczków :)

    OdpowiedzUsuń