wtorek, 27 maja 2014

Pobudzająca czerwień

Potrzebujecie czasami jakiegoś mocnego akcentu we wnętrzu? Czegoś co od razu przyciąga wzrok, dodaje energii, cieszy "oko"?



Zamarzyła mi się czerwień w salonie... I to nie w dodatkach, tylko w meblach. Czerwień w odcieniu dojrzałej maliny, przytarta starością... Oprócz wymarzonego koloru meble musiały mieć jeszcze określony kształt i rozmiar. W żaden sposób nie można było tego połączyć by znaleźć "gotowca".

Wymierzyłam, naszkicowałam a resztą zajęli się już Ada i Michał z Daro Meble. Minął już prawie rok, jak przyjechały do mnie konsola i bieliźniarka. Zamówiłam je w "surówce" bo ciężko mi było wytłumaczyć kolor i efekt przetarć.

Potrzebowałam mebelka na podręczne rzeczy, czytane aktualnie książki, ulubione płyty, ładowarki... I tak z potrzeby powstała konsolka:


Farby mieszałam, mieszałam aż uzyskałam zadowalający kolor. Wybrane miejsca konsoli pomalowałam brązową bejcą, przetarłam bezbarwnym woskiem i całość dwukrotnie pomalowałam czerwienią. Następnie tylko kilka ruchów papierem ściernym i woskiem postarzającym.




Potrzebowałam też miejsca na gry planszowe, bajki dla dzieci, bloki i całą masę kredek, flamastrów i farb. Tak powstał kolejny mebelek:



 I znów powolny proces malowania...



Ta czerwień jest u nas od września. Dość wyrazista ale nie męczy. Energiczna ale zarazem uspokaja. Może to kolor, a może drewno a może fakt, że całą naszą piątką najchętniej tutaj spędzamy czas...




Pozdrawiam ciepłą czerwienią...
Magda

32 komentarze:

  1. Taka piękna sielankowa energia! Jest pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo, bardzo fajny pmysl z ta czerwienia. Jest power!
    Uwielbiam te Twoje wnetrza;))

    OdpowiedzUsuń
  3. ten pled w kolorze czerwieni to jak wisienka na torcie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolor wyszedł Ci świetny , idealnie pasuje do wnętrza , piękne meble . A tak w ogóle , bardzo podoba mi się nietuzinkowe urządzenie pokoju , ma swój indywidualny charakter ,widać ,że nie idziesz na łatwiznę !
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ituś, na łatwiznę to Ty nie idziesz Skarbnico Pomysłów!:-)

      Usuń
  5. Mebelek prześliczny! Nie obraź się, ale dlaczego wcisnęłaś go w kąt za ogromniastą sofę? Wogóle go nie widać :-( Mam propozycję: Postaw sofy na przeciw siebie a konsolkę wysuń na środek ściany tak mniej więcej pod to piękne okno. Zobaczysz jak pokój nabierze oddechu a i dostęp do mebelka będziesz miała lepszy. Trzeba eksponowac cos co jest wyjatkowe i ładne. A ta konsolka, jeszcze w tym kolorze prezentuje sie naprawdę świetnie! Dobra robota! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alicjo bardzo dziękuję Ci wskazówki! Wierz mi, że jak tylko mebelek został zakończony i wstawiłam go w obecny kąt, miałam podobne przemyślenia. Szkoda mi było, że jest w dużej części zasłonięty i kompletnie nie widać jego uroku. Wędrowałam więc z nim po salonie w różne miejsca. To co widać na fotografiach to połowa salonu. Ta druga, niewidoczna część decyduje w głównej mierze o takim umieszczeniu sof więc niestety muszę konsolkę pozostawić w tym miejscu:-( Ale i tak cieszy nie tylko wyglądem ale i funkcjonalnością!

      Usuń
  6. Przepiekne, przytulne wnetrze :-D Mebelki wyszly wspaniale! :-) Pozdrawiam cieplo..

    OdpowiedzUsuń
  7. Na ceglastej ścianie wygląda pięknie ta konsolka. Oba mebelki śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne meble i w ogóle wystrój salonu. Wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne mebelki!!! Fantastycznie je pomalowałaś, nie mogę się napatrzeć :-) pozdrawiam***

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo klimatycznie! Piękny efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Malowanie świetnie wyszło i meble fajnie się komponują z całością a najważniejsze, że spełniają oczekiwane funkcje. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękne klimaty. Miło mi ,że poznałam osobiście.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały klimat stworzyłaś tym kolorem. Pomieszczenie w takiej kolorystyce stwarza wrażenie przytulnego i miłego ciepełka - tak pomalowane meble wyglądają bardzo ładnie - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  14. jak tam pięknie,jestem pod dużym wrażeniem !!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękny salon, a mebelki idealnie się w nim odnalazły:)

    OdpowiedzUsuń
  16. It is also important for an automobile accident lawyer or a
    individual injury lawyer to be quite thorough in their
    investigation of the predicament. Whether
    he means or not, he should be responsible for his actions and pay
    the damages he caused. Although it has been said that America
    is a little over-litigious, there are several
    reasons why you need to get the assistance of a personal injury attorney after your car
    accident.

    Here is my blog post; personal injury lawyer downtown toronto

    OdpowiedzUsuń
  17. Śliczny salonik :) piękna jest ta czerwień na meblach i wprowadza niesamowity klimat :) Bardzo mi się podoba w połączeniu z cegłą na ścianie i ciemnym wypoczynkiem!

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. Zawsze myślałam,że nie lubię czerwieni w mieszkaniu.To się jednak myliłam! Cudnie te meble wyszły! Kapitalny efekt!:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dear Magda,
    this work is fantastic! Love the red!
    All my best from Austria and a happy happy time
    Elisabeth

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudowne wnętrze!Chyba się kiedyś zainspiruję :) A to niebywałe, bo dotąd myślałam, ze jedyne słuszne są białe meble i dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Meble piękne! Nawet ja, twardo wielbiąca meble proste i białe dojrzałam kiedyś czerwoną bieliźniarkę i serducho mi zmiękło... tak jak Twoja, ma niesamowity urok:):) Pozdrawiam ciepło!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    OdpowiedzUsuń
  23. Z przyjemnością oglądam i podziwiam - bardzo mi się podobają takie wnętrza, w których dominuje drewno połączone z pięknymi pastelowymi kolorami - pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  24. I want to thank the blogger very much not only for this post but also for his all previous efforts. ...

    OdpowiedzUsuń
  25. Cudna komoda i ta cegła na ścianie! Pięknie :)

    OdpowiedzUsuń